GÜLSE BİRSEL ‘AİLE BOYU’ FARK ATIYOR!

YENİ ÇIKANLAR – Aile Arasında için Türk Sinemasında son yıllarda ortaya çıkan abartılı, toplumdan uzak ve herhangi bir gerçeklik olgusu barındırmayan filmlere göre beyaz perdede kendine yer bulmuş en iyi komedi filmlerden biri diyebiliriz.

Emre Balcı  emre.blc35@gmail.com

Türk sinemasında yıllardır komedi adı altında izleyiciyi çok tatmin etmeyen ya da senaryosu başarısız işler iyi film diye pazarlanıyor. Gülse Birsel ise tüm bu hengâmenin içinde yeteneğini yıllar önce “Avrupa Yakası” gibi televizyon tarihinin en başarılı yapıtlarından biriyle kanıtlamıştı. Ardından da yine “Yalan Dünya” ile kendine has bir kitleyi yakalama başarısını göstermişti. Nitekim bu başarılarını bir sinema filmi senaryosu süslemesi kaçınılmaz bir hale geldi. Tam bu noktada devreye Aile Arasında girdi.

Aile Arasında, Birsel’in beyazperdedeki ilk senaryo denemesine olmasına rağmen geçmiş başarılarının izlerini görmek mümkün. Filmde ara ara sit-com tadını alıyor izleyici. Aslında film tam olarak sit-com ile sinematik bir yapım arasında kalıyor.  Ancak bu ikisi arasındaki denge ideal şekilde sağlandığı için film boyunca izleyici de “Of… şu sahne ne gereksiz. Keşke hemen bitse” hissi yaratmadan sürekli tempoda tutabiliyor.

Konusu itibariyle de aslında klasik sinema öğelerini içinde barındırıyor Aile Arasında. Engin Günaydın ve Demet Evgar da yani filmdeki isimleriyle Fikret ve Solmaz, sorunlu aile ilişkilerini uzun yıllar boyunca sürdürmeye çalışmış bir nevi hayattan keyif alamayan, hayal kurmayı unutan basit insan modelini yansıtıyorlar. Bir diğer yandan ise Solmaz’ın kızı Zeynep de evlenmek istediği kişinin maddi konumundan dolayı ailesini farklı tanıtıyor. Bakıldığında Yeşilçam filmlerini andıran konu örgüsü olaylar derinleştikçe farklı mesajları içinde barındırıyor. Yaptığı sistem eleştirileri ve topluma yönelik tespitleri eleştirel bir komedi halini alıyor.  

AYTA SÖZERİ’NİN BAŞARISI

Filmde yarattığı toplumu yansıtan ve abartıdan uzak karakterler ile de gerçekçiliği artırıyor. Özellikle cinsiyet eşitçiliği üzerine verdiği mesajlar oldukça başarılı durumda. Filmde Behiye rolünü oynayan trans aktör Ayta Sözeri ile bu durumu beyazperde de çok güzel işliyor. Çünkü alışagelmiş trans rolü kalıplarını yıkan bir rolü üstleniyor Ayta Sözeri.

Filmdeki bir diğer detay ise oyuncu seçimleri: Erdal Özyağcılar, Devrim Yakut ve Şevket Çoruh gibi oyuncuların da yan rolleri başarıyla üstlenmiş olması filmi güzelleştiren bir başka detay.  Oyuncuların kattıkları dinamizm filmin düşmemesinde en önemli etmen olarak karşımıza çıkıyor. Olumsuz olarak baktığımızda zaman zaman gereksiz uzatılan ya da komik olması için çaba gösterilen diyalogları filmin modunu düşürmeye çok müsait olsa da oyuncuların performansları ve olumsuzluğun önüne geçmeyi başarabiliyor.

Sonuç olarak Gülse Birsel, toplumun sorunlarını ve gerçeklerini kendine has üslubuyla Aile Arasında izleyiciye keyif vererek yansıtıyor. Tabii geçmişte yarattığı başarılı işlerin izlerini de hissettiriyor. Kısacası, Aile Arasında için Türk Sinemasında son yıllarda ortaya çıkan abartılı, toplumdan uzak ve herhangi bir gerçeklik olgusu barındırmayan filmlere göre beyaz perdede kendine yer bulmuş en iyi komedi filmlerden biri diyebiliriz.

Emre Balcı hakkında

1995 yılında İstanbul’da doğdu. 6 yaşında okumayı öğrendi ve o günden sonra kitaplarla bağı hiç kopmadı. İlköğretiminin sonrasında Mecidiyeköy Anadolu Lisesi'nde okudu. Sinemaya karşı duyduğu ilgi özellikle Alfred Hitchcock’ın Arka Pencere filmiyle tanışmasıyla daha da arttı. Caz ve klasik müziğe olan sevgisi sayesindeyse çello ile tanıştı. Emre Balcı, halen Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik bölümünde lisans eğitimini sürdürüyor.

Emre Balcı tarafında yazılan tüm yazılar →

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir