BİNDİK BİR TRIBUTE’E GİDİYOZ KIYAMETE

cem karaca

YENİ ÇIKANLAR – On puanlık genel kültür, bakalorya sorusu şu: neden hayatta olmayan sanatçıların tribute’leri daha da beter, vasat oluyor?

Balkan Talu  balkantalu@gmail.com

Biliyorsun sayın okur, Süleyman Efendi nasırından biz de tribute’lerden çektik epey. Şimdi de Cem Karaca için Merhaba Gençler adıyla bir tribute hazırlamışlar. Sağ olsunlar, eksik olmasınlar. Ha içinde ilginç, fena olmayan işler de yok mu? Var. İlk ağızda sayılabilecekler, Namus Belası‘nda Can Bonomo, Sen de Başını Alıp Gitme‘de Sıla, Tamirci Çırağı‘nda Teoman fena iş çıkarmamış.  Ha, evet Parka‘da Şevket Çoruh da ilginç bir biçimde fena değil. Kök grubu Bindik bir Alamete‘de iyi niyetle bir şeyler denemiş ama ı ıh olmamış.

İŞİN ETİK BOYUTU UNUTULUYOR

Şimdi ben bu tribute işine neden takıyorum? Bir kere evet müzik piyasasının genelinde bir yaratıcılık eksikliği üşengeçliği var. Kimsenin statükoyu bozası yok. Peki bu tribute olayına yansıyınca ne oluyor? Hele eserlerin sahibi hayatta değilse işin içine etik boyut da biniyor. Şöyle diyeyim: Söz Vermiş Şarkılar hiç fena değildir çünkü Murathan Mungan doğrudan müdahil olmuştur. Ezginin Günlüğü için yapılmış olan Çeyrek‘te prodüktörlüğü Gündoğarken‘den Burhan Şeşen yaptı ama, beraber Taksim’de rakı içerken görmüşlüğüm de olduğundan, herhalde grupla epey istişarede bulundular diye düşünüyorum. Benzer durum Bülent Ortaçgil için de geçerli Zülfü Livaneli için de.

İŞÇİ SINIFINA NİNNİ: TAMİRCİ ÇIRAĞI

Peki artık hayattta olmayan sanatçıların tributeları neden bu kadar yavan ve vasat? Tek, nadir istisnalar Ahmet Kaya için yapılan Dinle Sevgili Ülkem ve Bir Eksiğiz oldu. Orada da Kaya’nın ailesi işin içindeydi. Cem Karaca için yapılan Mutlaka Yavrum işi de, Edip Akbayram (Mutlaka Yavrum) ve Manga‘nın (Raptiye) bayağı iyi yorumlarına rağmen berbat ötesiydi. İnanmayanlar büyük jüri, büyük müzik otoritesi Deniz Seki‘nin Sen de Başını Alıp Gitme‘deki bombastik detone yorumunu bir de işçi sınıfını devrime çağırmak yerine ninni söylemeyi tercih eden Yavuz Bingöl‘den Tamirci Çırağı‘nı dinleyin ve şunu sorun: Mahsus mu yapıyorsunuz birader?      

Dolayısıyla şimdi hem Cem Karaca’yı çok sevdiğimden hem de böyle örnekleri çoğaltmayı düşündüğümden sizlere bol alternatifli, hayallerimdeki tribute listesini sunuyorum. Fikirlerinizi esirgemeyin  e mi canlar:

Resimdeki Gözyaşları Özlem Tekin
Bu Son Olsun Şebnem Ferah
Ayrılık Günümüz Teoman
Kalender Selda Bağcan
Kara Sevda Badem
Hikaye Jehan Barbur
Hoş Geldin Kadınım Mehmet Güreli
Giden Şevval Sam
İster Frengistan’a İster İçerde Kıraç
Nem Alacak Felek Benim Ceylan Ertem
Asri Gurbet Haluk Levent
Namus Belası Kurtalan Express
Unutamadığım Duman
Tamirci Çırağı Hüsnü Arkan
Kerem Gibi Hayko Cepkin
Maden Ocağı Cem Adrian
Yoksulluk Kader Olamaz  Bajar
İşçi Marşı Bulutsuzluk Özlemi
Mutlaka Yavrum Suavi
Mor Perşembe Aylin Aslım
Ceviz Ağacı Ezhel
Yarım Porsiyon Aydınlık Can Bonomo
Çok Yorgunum  Bülent Ortaçgil
33 Kurşun Kardeş Türküler
İhtarname Büyük Ev Ablukada
Sen de Başını Alıp Gitme Tarkan
Raptiye Gazapizm
Herkes Gibisin Göksel
Bu Biçim Sertab Erener
Kavga Selçuk Balcı
Terketmedi Sevdan Beni Edip Akbayram

Balkan Talu hakkında

Balkan Talu, 1978 yılında İstanbul'da doğdu. Çocukluğunun beş senesi Ankara'da, dört senesi Hollanda'da geçti. On yaşından itibaren 'Gazeteci olacağım' diye tutturdu. İstanbul Bilgi Üniversitesi Medya ve İletişim Sistemleri Bölümü'nden mezun olduktan sonra Radikal Cumartesi, Hürriyet Gösteri, Nokta, Aktüel gibi gazete ve dergilerde çalıştı. Bilgi Üniversitesi'nde DJ'lik, Nor Radyo'da Zagreb Radyosu adıyla siyasi mizah programı yaptı. Balkan Talu şu anda bir internet sitesinde dış haberler editörü olarak çalışıyor. Kendisine ait obsesif makinist adında bir de sinema eleştirisi sitesi bulunuyor.

Balkan Talu tarafında yazılan tüm yazılar →

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir