MFÖ’NÜN KENDİ KENDİNE DÖNÜŞÜ

Balkan Talu 28 Ağustos 2017 0
MFÖ’NÜN KENDİ KENDİNE DÖNÜŞÜ

YENİ ÇIKANLAR – MFÖ uzun bir aradan sonra sahalara sıkı bir dönüş yaptı. Üstelik sadece evde oturup hücum kayıt yaparak.    

Balkan Talu  balkantalu@gmail.com

Hanımlar beyler, size süper bir haberim var. Mazhar Fuat Özkan (MFÖ) sahalara geri döndü. Son birkaç senedir gösterdikleri performansları beni epey düşündürüyor ve kafamı da karıştırıyordu doğrusu. Önce bir grubu dağıttılar. Mazhar Alanson ve Fuat Güner solo albüm yaptı. Tuhaf bir şekilde Fuat Güner’in hiç fena olmayan albümleri görmezden gelindi vasat piyasamız tarafından. Özkan Uğur kendini oyunculuğa verdi. Sezen Aksu‘nun birkaç albümünde çaldı. Onun solo albümü biraz daha tutu. En azından Olduramadım hit oldu.

AŞK ACISI ÇEKERKEN BİLE KENDİYLE DALGA GEÇMEK

MFÖ’yü MFÖ yapan şey her zaman kendi kaliteli işlerini üreten bir grup olmalarıydı. Hani sinemada auteur dediklerinden. Kaliteli söz üretimi ve müzikler ve ince işçiliklerle örülü birçok sesli yorum. Bu arada yaşadıkları şehre, dünyaya da bir buruk, yarı alaycı belki de zoraki bir gülümseme. Evet, Güllerin İçinden, Yalnızlık Ömür Boyu, Buselik Makamı, Bu Sabah Yağmur Var İstanbul’da, Ele Güne Karşı şahane baladlardır. Evet,  az bilinir ama Anadolu Pop’a ucundan bulaşmışlıkları vardır, özellikle Peki Peki Anladık, Yaz Tatili, Hep Aynı, Mazeretim Var ve Fikret Kızılok‘un kaleminden çıkma Sakın Gelme‘de de keyifli bir kara mizah vardır. Hatta favori şarkılarımdan biri olan Gözyaşlarımızı Bitti mi Sandın‘da bile aşk acısı çekerken bir yandan da düştüğü hallerle dalga geçer.     

Öte yandan birleştikten sonraki işleri vasatın biraz üstüydü sanki. Mazhar Alanson Yandım‘ı Özkan Uğur Olduramadım‘ı çıkarmıştı ama MFÖ’nün dönüşü Sarı Laleler veya Yaşın 19 gibi hitlerin dışında albümler biraz zayıftı sanki. Söz konusu iki şarkı da hit olmuştu ama bir Ele Güne Karşı, Bodrum, Güllerin İçinden, Buselik Makamı değildi. Vak The Rock, Ali Desidero, Sude  veya No Problem de değildi.

ÜÇ KAFADARIN EVE ÇEKİLDİKLERİ AN…

Kendi Kendine albümünü dinledikçe, insan, bir durumun farkına mı vardılar diye düşünüyor şöyle bir. Hani derin bir nefes almışlar, evde oturmuşlar çalıp söylemeye başlamışlar gibi. Bu arada albüm gerçekten de Fuat Güner’in evinde kaydedilmiş. Üç kafadar ellerine akustik gitarlarını alıp kayda girmişler. Mazhar Alanson’un eşi Biricik Suden de fotoğrafları çekmiş vs. En iyi şarkılardan biri olan Aşkın Kenarından ve Neden Bana Aşk Şarkısı Yazan Çıkmaz, üçlünün Güllerin İçinden, Yalnızlık Ömür Boyu gibi işlerini hatırlatıyor.  Özellikle Neden Bana Aşk Şarkısı Yazan Çıkmaz‘da gene aşk ızdırabı yaşarken bile kendiyle dalga geçme hali var.

 “Laf olsun diye sevilmez, bilir misin
Sevmiyorsun diyorsun, emin misin
Bırakalım bu Facebook Whatsapp’ı
Gel seninle gezelim”  

şeklinde sözleri olan Emin misin ise absürd bir şekilde değişen, dönüşen tatminsiz doyumsuz modernle dalgasını geçiyor gene. Gene diyorum çünkü Peki Peki Anladık, Vak The Rock, No Problem gibi işleri canlanırken gözümde yüzüme aptal bir sırıtış yerleşiyor. Senin Hatırına şarkısının şu sözlerini dinleyince de tuhaf tuhaf kıkırdamaya başlıyorum:

“Tam anlatamıyorum sana
Telefonda bomboş konuşmalar var etrafımda
Artık ben dayanamıyorum,
Dayanamıyorum senin hatırına katlanıyorum”

Albümdeki iki güzel sürprizi sona sakladım. İlki bizi neredeyse çocukluğumuzun MFÖ’süne götüren Türküz Türkü Çağırırız parçasını tekrar yorumlamış olmaları. İkincisi ise Hasan Hüseyin Korkmazgil‘in Acıyı Bal Eyledik şiirini bestelemiş olmaları. İsmet Özel, Cemal Süreya, Edip Cansever yorumladıkları zamanları hatırlayıp listeye Hasan Hüseyin de eklenince, ‘MFÖ gizli sosyalist mi yoksa’ gibi düşüncelere de kapılıyor insan. Şu anda bozuk plak gibi tekrar tekrar dinlediğim şarkı kendisi, şiddetle tavsiye ediyorum. Ama albüm de gerçekten şahane, alınız aldırınız.

mfo 3